Lanțurile de cafenele își reduc programul și închid mai multe locații, după ce pandemia de Coronavirus le-a scăzut traficul în unități și vânzările cu peste 80% în unele cazuri.

Măsuri luate de 5 to go

Lanțul de cafenele 5 to go a redus deja programul din cafenele și 20% dintre locații sunt închise la momentul actual.

În acest moment, suntem pregătiți să luăm toate măsurile necesare, inclusiv să închidem toate locațiile 5 to go, dacă acest lucru se impune. Vreau încă o dată să îi asigurăm pe clienții noștri că am luat măsurile de precauție și că pot în continuare să-și bea cafeaua în locațiile noastre. Așa cum am anunțat și în social media, în orice cafenea 5 to go au la dispoziție dezinfectant de mâini ce poate fi folosit ori de câte ori au nevoie, produsele noastre nu mai sunt servite în această perioadă în veselă de porțelan, ci doar în pahare to go, iar angajații noștri sunt instruiți să respecte toate normele de igienă. Tot de la ei vor primi în această perioadă capacele și paletinele, din aceleași motive de igienă și siguranță. Mai mult, îi încurajăm pe clienții noștri să plătească electronic și dacă prezintă simptome de răceală și gripă, să urmeze sfaturile autorităților publice, să respecte normele de igienă și să sune la telverde 0800 800 358 sau la 112 pentru ajutor medical”, precizează reprezentanții 5 to go, la solicitarea wall-street.ro.

Ted’s Coffee

Locațiile rețelei de cafenele Ted’s Coffee din clădirile de birouri unde angajații lucrează de acasă au fost închise, iar programul unităților a fost redus.

„Analizăm situația zilnic. Avem măsuri pentru diferite scenarii, de la situații optimiste până la unele de avarie precum închiderea completă a rețelei. Deja am închis unele locații, din clădiri de birouri ai căror angajați lucrează remote și care au avut scăderi de vânzare de peste 80%, dar la cele mai multe dintre cafenele am redus programul și operăm la 50% din capacitate”, a declarat Vasi Andreică, fondatorul Ted’s Coffee, lanț care are în prezent 33 de cafenele.

Narcoffee Roasters

„Alături de măsurile de prevenție, pe care le-am implementat în toate coffee shop-urile și kiosk-urile noastre vom încerca să încurajăm oaspeții Narcoffee Roasters să aleagă coffee TO GO, servirea facându-se la geam, pentru a evita cât mai mult contactul direct. De asemenea, îi vom informa pe oaspeții noștri că doar o singură persoana are voie în Kioskuri. Îi rugăm pe restul să aștepte afară, la o distanță corespunzătoare. Pentru achiziționarea de cafea boabe îi vom încuraja pe clienți să plaseze comenzile exclusiv online pe shop.narcoffee.ro sau folosind alți agregatori și optând doar pentru plățile online sau contactless”, a explicat Paul Farcaș, business development officer.

Lanțul de cafenele Narcoffee Rosters va reduce, începând de luni, 16 martie, programul de muncă cu două ore, optimizând astfel și rotația bariștilor.

„Dacă vor exista măsuri suplimentare impuse de Guvernul României vom lua în calcul închiderea coffee shop-urilor Narcoffee Roasters pentru o perioadă nedeterminată”, precizează Paul Farcaș.

Coffee 2 Go

„Toate deciziile pe care le vom lua vor fi pe de o parte în direcția adaptării la izolarea socială, și pe de altă parte, în direcția minimizării riscului de propagare a virusului și de contaminare a personalului. În acelasi timp, cautăm încă soluții pentru a ne păstra toți angajații.
Nu, nu vom reduce programul; însă, acolo unde rentabilitatea scade sub nivelul de break-even, vom închide temporar din locații”, au precizat, pentru wall-street.ro, reprezentanții Coffee 2 Go.

Locațiile Coffee 2 Go România rămân deschise conform programului normal și adoptă următoarele măsuri:

  • toate locațiile și barurile sunt dezinfectate;
  • în locațiile Coffee 2 Go Inside se limitează numărul persoanelor care intră în interior;
  • paiele au fost schimbate cu unele ambalate individual;
  • sunt amplasate recipiente cu dezinfectant pe fiecare bar pe care clienții îl pot folosi ori de câte ori este nevoie;
  • sunt amplasate buretiere cu dezinfectant pentru curățarea degetelor când sunt folosiți banii, dar clienții sunt încurajați să folosească plata electronică;
  • toate băuturile se vor servi în pahare to go.

Meron

„Am sporit frecvența toturor măsurilor de prevenție tocmai pentru a menține persoanele din jururl noatru sănătoase, respectăm regulile de prevenție și precauție. Suntem la curent cu tot contextul extern și ne asigurăm că respectăm toate indicațiile pentru siguranța clienților noștri, dar și a echipei Meron”, transmit reprezentanții Meron.

În prezent, locațiile din centrele comerciale și-au modifica programul în funcție de deciziile luate de către administrația centrelor și de restricțiile date de contextul extern. Pentru spațiile stradale, programul a fost redus la 4-6 ore.

Lanțul de cafenele clujene Meron anunță mai multe măsuri de igienă în contextul pandemiei Coronavirus:

  • Folosim mănuși în permanență și le schimbăm la intervale scurte de timp pentru prepararea băuturilor și utilizarea echipamentelor;
  • Dezinfectăm constant toate suprafețele;
  • Spălăm ceștile la temperatură înaltă, cu detergent care conține dezinfectant;
  • Capacele și paletinele vor fi oferite direct de către personal pentru a evita atingerea lor de către mai multe persoane;
  • Avem paie ambalate individual în zona de to go;
  • Momentan nu mai servim în recipiente reutilizabile, deoarece nu putem controla procesul de dezinfectare al recipientelor proprii, însă vom aplica în continuare reducerea aplicată lor.

Sursa foto: Photo by Tamara Bellis on Unsplash

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Anca Olteanu
Sunt redactor coordonator al publicației Retail.ro, parte din InternetCorp. Înainte am lucrat la site-urile Ziare.com și Wall-street.ro și la agenția de presă Mediafax, unde am fost reporter al departamentului Economic. Am absolvit Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării a Universității din București.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri