SmartBill, împreună cu Valentina Saygo, Managing Partner Ask for Accounting au formulat o petiție prin care cer Guvernului și Parlamentului României măsuri gândite pentru a ajuta mediul de afaceri să depășească cu bine provocările aduse de criza COVID-19.

"Mai multe sectoare ale economiei sunt puternic afectate de criza cauzata de COVID19, cum ar fi turismul, HoReCa, transportul de persoane, organizarea de evenimente, dar si restul sectoarelor raporteaza deja scaderi semnificative ale vanzarilor. Din aceste cauze, numeroase afaceri vor ajunge sa aiba probleme de cashflow, iar riscul de concedieri, insolvente si falimente va creste semnificativ, creand efecte in cascada care ne vor afecta pe toti. Fara indoiala prioritatea 0 in aceasta perioada trebuie sa fie incetinirea propagarii COVID19 si protejarea populatiei, dar in acelasi timp Guvernul trebuie sa faca o prioritate din a lua masuri care sa ajute mediul de afaceri sa depaseasca aceasta perioada neagra.", precizează Radu Hasa, cofondator & CEO SmartBill.

Vă prezentăm mai jos măsurile pe care le cer inițiatorii petiției, semnată până la momentul redactării acestei știri de peste 40.000 de persoane.

Poți semna petiția AICI

  • Ajutor de stat pentru taxele salariale pentru firme aflate in dificultate vezi detalii
  • Modificarea legislatiei pentru somaj tehnic vezi detalii
  • Scutirea de la plata sumelor accesorii, dobanzi si penalitati de intarziere la ANAF pentru societatile afectate vezi detalii
  • Amanarea termenului de plata a taxelor minim 60-90 zile de la declarare
  • Deblocarea urgenta a TVA de rambursat de catre ANAF vezi detalii
  • Compensarea indemnizatiei de concediu medical de recuperat de la Casa de Sanatate vezi detalii
  • Eliminarea celor 5 zile de concediu medical suportate din Fondul de Salarii de catre angajator
  • Bonificatii pentru contribuabilii care platesc obligatiile in termen, cu aplicabilitate directa 10-20% si imediata vezi detalii
  • Scutiri de impozite pentru angajari noi vezi detalii
  • Extinderea scutirii pentru profitul reinvestit vezi detalii
  • Amanarea la plata a creditelor bancare pentru persoanele juridice afectate, pe o perioada de minim doua luni
  • Acordarea de imprumuturi pentru IMM cu dobanda zero si garantate de stat pentru societatile aflate in dificultate
  • Digitalizarea si debirocratizarea institutiilor publice vezi detalii
  • Eliminarea restrictiilor pentru angajarea zilierilor vezi detalii
  • Eliminarea taxei pentru handicap sau inlocuirea cu achizitii de la unitati protejate vezi detalii
  • Modificarea plafonului pentru esalonare fara garantii vezi detalii
  • Eliminarea popririlor pe perioada fortei majore pentru domeniile de activitate aflate in dificultate
  • Scutiri de la plata impozitelor pe cladiri vezi detalii
  • Obligativitatea legala de a se achita facturile furnizorilor in termen de maxim 45 zile vezi detalii
  • Modificarea legislatiei fiscale in privinta clientilor incerti, a ajustarii de TVA pentru acestia si a eliminarii plafonului de 30% pentru constituirea de provizioane pentru riscul de neincasare a clientilor
  • Posibilitatea de a te inscrie la TVA la incasare in timpul anului, nu doar la inceputul acestuia
  • Modificarea procedurii pentru obtinerea certificatului de forta majora si eliminarea taxei pentru obtinerea acestuia

"Mediul de afaceri are nevoie de sprijinul guvernantilor urgent, astfel incat sa trecem cu bine peste perioada actuala de criza. Pe langa domeniile de activitate afectate deja in mod direct, respectiv turism, HoReCa, organizatori de evenimente, invatamant privat, reculul crizei economice se va resimti in absolut toate domeniile si activitatile suport. Stim ca altele sunt prioritatile in momentul de fata, dar este important sa fim ajutati pe cele doua directii importante pentru noi:

  • Sa ne putem proteja personalul
  • Sa ne conservam fluxul de numerar

Acesta este momentul oportun pentru a solicita si ceea ce ne doare cel mai tare: Digitalizarea si debirocratizarea institutiilor publice. Perioada de pandemie va trece, oamenii vor iesi din carantina si autoizolare, dar este important sa avem unde sa ne intoarcem.", precizează Valentina Saygo, Managing Partner Ask fo Accounting.

Sursa foto: FILEOPEN CREATION / Shutterstock.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri