"Cred că ultimii doi ani au fost incredibil de dificili pentru piața de retail din România, dar și pentru tot mediul de business" a declarat pentru wall-street.ro Adrian Ariciu.

A fost o perioadă în care multe businessuri și multe sectoare ale economiei au suferit și mă refer aici în primul rând la clienții noștri și preponderent la sectorul HoReCa.

E clar că mai toți, businessuri mai mici sau mai mari, ne-am dat seama că trebuie să accelerăm o transformare în direcția eficienței și a digitalizării, a mai arătat CEO-ul Metro.

Împreună cu clienții noștri ne-am asumat o responsabilitate comună de a deservi ceea ce numim noi comunitățile locale și cred că am reușit într-o mare măsură.

Adrian Ariciu, CEO Metro

De asemenea, a explicat Adrian Ariciu, pierderile pe care businessul le-a avut în vânzările către clienții HoReCa au fost compensate prin accelerarea modelul de business, oferta comercială și dezvoltarea businessului cu clienții vânzători.

Acesta a subliniat faptul că, atunci când se referă la accelerare, are în vedere faptul că în pandemie businessul Metro a reușit să ajungă la cea mai mare rețea de franciză, acesta fiind doar un exemplu vizavi de lucrurile făcute pentru clienții revânzători.

Avem în acest moment aproape 1800 de magazine, anul trecut s-au deschis 390 de magazine, anul acesta între 250 și 300 și ne păstrăm obiectivul de a pune la dispoziția clienților noștri un model din ce în ce mai competitiv, iar în anul 2023 să ajungem la un număr de 2000 de magazine, a mai arătat Adrian Ariciu.

Totodată, a explicat CEO-ul Metro, ultimii doi ani au fost o perioadă în care a fost accelerată digitalizarea, acesta facând referire la platforma de comenzi M Shop, unde li se dă posibilitatea, sub bază contractuală, clienților profesioniști HoReCa și revânzători să comande direct în platforma respectivă și să fie deserviți prin livrare.

Mai sunt și alte produse digitale, și pentru revânzători și pentru HoReCa, plecând de la aplicația Metro pe care o am lansat-o anul trecut, a adăugat Adrian Ariciu. Avem peste 38.000 de clienți care folosesc aplicația pentru lucruri relativ simple, de la legitimația electronică, la bonusurile și punctele de loializare și până la facturile în format digital.

În 2020 am crescut cu 5-6% (cifră de afaceri, n.r.) și în momentul respectiv am declarat că vrem să ne întoarcem la o tradiție de creștere de două cifre și cred că ne-am ținut această promisiune.

De asemenea, CEO-ul Metro s-a referit și la contextul regional, subliniind faptul că războiul din Ucraina a pus compania în situația unei crize umanitare fără precedent pentru România, la care aceasta nu a rămas indiferentă.

”Mă refer la un spirit umanitar și un simț solidar al tuturor colegilor din Metro, pe care l-am resimțit în special colegii aflați în magazinele din zonele apropiate de granițelor, vorbesc despre Baia Mare, Satu Mare, Suceava și Galați”, a explicat Adrian Ariciu.

Mă simt umil vizavi de efortul colegilor, în contextul în care noaptea se duceau să primească refugiați și ziua își desfășurau activitatea în magazin.

Adrian Ariciu, CEO Metro

Totodată, a arătat Adrian Ariciu, compania Metro a ajutat, în măsura posibilităților, să se trimită câteva tiruri de marfă, strictul necesar. ”De multe ori, însă, când mergeam pe teren, primeam întrebarea: 'Adrian, eu cu ce pot să ajut?' ", a transmis CEO-ul Metro.

Într-o perioadă foate scurtă de timp Metro a luat decizia să implementeze o campanie care s-a numit-o "Împreună putem ajuta", în care, practic, pentru orice factură emisă de Metro s-au donat 2 lei din valoarea facturii respective.

Am reușit să strângem o sumă frumușică care s-a donat apoi integral pentru Crucea Roșie și banii s-au dus în sprijinul refugiaților din Ucraina, a conlcuzionat Adrian Ariciu, CEO Metro.

Sursa foto: Wall-street.ro