În 2021, cel de-al doilea an de funcționare, BeeFast a atras o investiție de 500.000 de euro. Banii îi vor permite business-ului românesc să își dezvolte platforma de livrări rapide și implementarea primelor etape de extindere geografică.

”Obiectivul este scalarea națională a conceptului nostru de livrare ad-hoc și dezvoltarea tehnică a platformei, astfel încât nu doar să susțină dinamica accelerată a business-ului nostru, ci să anticipeze evoluția zonei de quick-commerce* pe care activăm. În acest context, probabil că anul viitor( 2022 n.r.) vom continua discuțiile cu potențiali parteneri de finanțare, care să ne fie alături în procesul de scalare”, a declarat Cristian Grozea, CEO BeeFast într-un interviu acordat wall-street.ro.

*quick commerce sau Q-commerce se referă la conceptul prin intermediul căruia bunurile comandate online de utilizatori sunt livrate rapid, în mai puțin de o oră de la plasarea comenzii. Companii de livrare precum Glovo sau Foodpanda au lansat și în piața din România spații comerciale amenajate în diverse puncte din oraș, special gândite pentru a oferi produse de larg consum exclusiv prin livrare rapidă. De asemenea, FAN Courier a lansat serviciul FAN Delivery, platforma online de personal shopping cu livrare rapidă, destinată clienților care doresc ca produsele cumpărate online să le fie livrate într-un interval de 45-60 de minute.

Tinând cont de faptul că segmentul de quick commerce începe să fie din ce în ce mai atractiv, Grozea precizează că este important ca investițiile să asigure păstrarea agilității pe care business-ul o are și menținerea unui ritm alert de dezvoltare.

Concret, dezvoltările legate de platformă către care merg banii obținuți de la investitori țin de aspecte precum platforma de dispecerat, cu auto-dispatch* și modul dedicate curierilor sau noi versiuni ale aplicațiilor mobile pentru curieri(iOS și Android).

*auto-dispatch constă în atribuirea automată a unei sarcini către angajatul cel mai potrivit pentru a o duce la îndeplinire.

”De asemenea, extinderea în Brașov a necesitat upgrade-uri pentru optimizarea operațiunilor, iar extinderea portofoliului de clienți a presupus numeroase investiții la nivel de integrare cu soluțiile lor de eCommerce”, precizează Grozea.

În ceea ce privește trendurile care vor contura industria de q-commerce, reprezentantul BeeFast consideră că după primii pași în zona de dark kitchens*, vom vedea o adopție mai mare a conceptului și pe zona de retail tradițional.

„Deja la nivel internațional prind contur tot mai multe dark stores* și se investește masiv în branduri virtuale. Este o direcție care are potențialul de a da complet peste cap retailul tradițional și cu siguranță va deschide orizontul pentru „the next thing”, consideră CEO-ul BeeFast.

*Dark kitchens și dark stores reprezintă concepte care sunt dezvoltate exclusiv pentru a livra rapid produsele comercializate. În cazul dark kitchens vorbim despre restaurante virtuale. Concret, restaurante care dispun doar de bucătărie și un sistem de livrare, fie că este propriu sau externalizat. Clienții pot avea acces la preparate doar dacă le comandă cu livrare, business-ul neavând un loc dedicat pentru servirea mesei. În ceea ce privește dark stores, sunt conceptele lansate deja de jucători precum Food Panda sau Glovo și constă în spații de depozitare a produselor ce pot fi regăsite în puncte strategice ale orașului, produse ce pot fi cumpărate doar prin intermediul aplicației, urmând a fi livrate de curierii platformei respective.

Finalul anului 2021 a adus aproape o dublare a numărului mediu de comenzi pentru BeeFast, comparativ cu aceeași perioadă a anului anterior, la 600 de comenzi/zi. La nivel de an, media se situează la 450 de comenzi/pe zi.

”Am livrat anul acesta peste 150.000 de comenzi, cu o durată medie de livrare de 55 minute”, adaugă Grozea.

BeeFast are în prezent peste 300 de contracte active, cu business-uri din industrii precum HoReCa, retail mic, retail mare, electrice și electronice mici, haine, accesorii sau print shops. Numărul total al curierilor înregistrați în platformă depășește 2.500, zilnic fiind activi în jur de 200, în funcție de volumul comenzilor.