”Pe fondul nesiguranței și al restrictiilor impuse în industria ospitalității pentru o perioadă atât de îndelungată, o parte considerabilă dintre angajați au ales să înceapă un nou drum în alt domeniu de activitate. De aceea, în acest an, am apelat la recrutarea în afara țării, aducând 20 de persoane, iar anul viitor intenționăm să consolidam echipele cu încă 70 de străini”, a precizat Hulubescu.

Sursa Foto: LinkedIn

Hulubescu precizează că vor fi deschise încă două restaurante Pizza Hut în 2022.

”Pe lângă noul tip de restaurant deschis în acest an – Pizza Hut FCD (Fast Casual Delivery), în incinta centrelor comerciale Orhideea și Mureș Mall, concept care vine în întâmpinarea clienților cu trei canale de vânzare – posibilitatea de a servi masa în locație, de a lua comanda la pachet și livrări la domiciliu – am deschis și un restaurant de tip Express cu complexitate operațională redusă și un număr mai restrâns de rețete, adecvat spațiilor de food court din centrele comerciale cu trafic ridicat. Pentru anul 2022, avem în plan extinderea rețelei de restaurante cu două locații Fast Casual Delivery și una de tip Express”, a explicat directorul general al Pizza Hut.

Livrarea, gura de oxigen pentru restaurante

Nu mai este o supriză pentru nimeni că trecerea în online, în vreme de pandemie, a însemnat dezvoltarea serviciilor de livrare pentru restaurante. Nici Pizza Hut nu a scăpat procesului...

”Având în vedere că, la începutul anului 2020, aveam 22 de restaurante dedicate livrărilor cu flotă proprie, website, mobile app, am reușit să calibrăm bussinessul într-un timp foarte scurt după restricțiile implementate de autorități. Atenția noastră s-a îndreptat asupra locațiilor de tip Dine-In, care, în mai puțin de o lună de zile, au fost listate în aplicațiile platformelor de comenzi online, vânzările provenite de pe acest canal fiind principala sursă de venit în perioada respectivă. În 2019, livrările reprezentau 25% din vânzări, pe când acum, în 2021, au ajuns la 50% din vânzări”, a declarat Hulubescu.

În plus, acesta a mărturisit că intenționează ca, în viitorul apropiat, să digitalizeze canalul de delivery (soluție de management a flotei pentru eficientizarea procesului de livrare, reducerea timpului de livrare), dar și a actualelor restaurante Dine-In (introducerea kiosk-urilor de comandă – există deja un astfel de kiosk în restaurantul Pizza Hut din centrul comercial ParkLake București).

Măsuri în vreme de pandemie

Hulubescu a declarat că și înainte de pandemie, în restaurantele Pizza Hut, existau standarde în privința siguranței alimentare: evaluări externe care verificau standardele de Food Safety, Brand Standard și Local Standard; dar și furnizori auditați din punct de vedere calitate și siguranță alimentară.

În plus, potrivit informațiilor furnizate de acesta, toți angajații dețin cunoștințe despre siguranța alimentară, aceștia intrând într-un program de training de îndată ce se alătură echipei.

”Ținând cont de aceste aspecte, a fost ușor pentru noi să introducem măsurile de siguranță suplimentare: fluxuri dedicate clienților, evaluări interne/externe pentru respectarea măsurilor de siguranță suplimentare impuse de actuala situație, monitorizarea temperaturii și a sănătății generale a angajaților la intrarea în tură, distanțarea socială prin reorganizarea spațiului interior (distanța de 2 metri între mese), livrarea fără contact, introducerea serviciului Click & Collect, care permite comandarea în avans a produselor și preluarea lor ulterioară din restaurant, acesta fiind cel mai recent implementat în restaurantele de tip dine-in”, a povestit acesta.

Cu toate acestea, chiar dacă vânzările ARS (Pizza Hut) au crescut cu 25% în primele nouă luni ale anului 2021 față de aceeași perioadă a anului trecut, restaurantele încă sunt sub performanța lui 2019 pe fondul restricțiilor în vigoare, locațiile fiind deschise, în prezent, la doar 50% din capacitate.

Totodată, directorul general al lanțului de pizzerii și-a mărturisit îngrijorarea față de scumpirile în lanț, la care se adaugă lipsa forței de muncă.

”Sunt multe aspecte care s-au schimbat și vor avea impact în orice business, de altfel: creșterea prețului energiei, care a condus la creșterea costului materiei prime, lipsa forței de muncă și restricțiile încă în vigoare vor continua să aibă un impact în industria noastră. Dar sperăm ca în 2022 să ne apropiem de normalitate”, a conchis acesta.

Pizza Hut a intrat pe piaţa din România în 1994, odată cu deschiderea primului restaurant din Calea Dorobanţilor, iar în prezent deţine 21 de restaurante de tip Dine-In și 19 locații Pizza Hut Delivery.

Sphera Franchise Group S.A. este unul dintre cele mai mari grupuri din industria de food service din România şi deţine companiile care operează în sistem de franciză brandurile KFC, Pizza Hut şi Taco Bell, iar la nivel internațional, operează restaurante KFC la Chişinău, Republica Moldova și în Italia. Grupul operează peste 160 de restaurante pe cele trei piețe și are peste 4.400 de angajați.

Sursa foto: Pizza Hut România