Online-ul a fost salvarea celor mai multe business-uri din țară și din străinătate, mai ales în domeniul HoReCa, unde efortul a fost dublat și de nevoia de adaptare rapidă. Înlocuirea farfuriei cu transportul unui ambalaj de plastic sau carton nu a fost o decizie ”înghițită” de toată lumea. Dacă pentru unii a fost dificil, pentru alții, pandemia a însemnat ”un mare pas înainte”, așa cum spune și Hrant Jaghinyan, unul dintre proprietarii United Burgers, un business abia ”scos din cuptor”.

United Burgers este o afacere de familie, pornită în martie 2021, într-o bucătărie aproape de ieșirea din București. Business-ul aparține unei familii de armeni, care a venit în România în urmă cu 25 de ani.

”Ne-am mutat în România în urmă cu 25 de ani, o țară care ne-a protejat de conflictele din Armenia. Încă mai avem rude în Armenia, cu care păstrăm legătura, însă eu și fratele meu am mers la școlile din România, am urmat facultăți aici, practic, suntem aici dintotdeauna”, povestește Hrant Jaghinyan, unul dintre proprietarii business-ului, într-o română impecabilă.

Hrant Jaghinyan, unul dintre proprietarii United Burgers

Ideea de a găti burgeri i-a venit lui Gev Jaghinyan, fratele lui Hrant, care este pasionat de videoclipuri de pe Youtube, unde poate găsi diferite combinații de arome și de modele de burgeri.

”Eu am urmat cursuri de design, iar Gev, fratele meu, a mers către aria de comerț și turism, în cadrul ASE-ului. El a fost cel care s-a simțit atras de afacerea cu burgeri, deoarece consideră că îi oferă posibilitatea de a fi mai aproape de oameni, de a interacționa. În plus, pot fi gătiți și repede”, a mai spus Hrant.

Un restaurant care nu doar s-a adaptat, ci s-a transformat

Înainte de afacerea cu burgeri, locul pe care United Burgers se regăsește era gazda clienților pasionați de bucătăria armenească. Familia Jaghinyan a intrat în piața din România cu un restaurant armenesc, pe care nu au mai putut să îl țină din varii motive.

Pe de o parte, zona îi defavoriza, din cauza timpului pe care trebuia să îl parcurgi până la restaurant, pe de altă parte, în regiune, existau foarte mulți musulmani, care nu mâncau carne de porc, iar bucătăria armenească include și acest tip de aliment, iar nu în ultimul rând, gastronomia armenească nu este pentru toată lumea.

Prin urmare, familia Jaghinyan s-a reprofilat, a închis restaurantul armenesc cu părere de rău și și-a îndreptat privirea către livrare, soluția de subzistență a restaurantelor, în vreme de pandemie.

Tazz by eMAG a fost salvarea noastră și avem o colaborarea foarte bună cu ei. Ne ajută și în zona de promovare, mai ales că noi suntem la început. Ei sunt cei care vin cu oferte, iar pentru noi reprezintă o gură de aer, deoarece ofertele cu pricina sunt un echilibru între profit și promovare. Și suntem dispuși să continuăm colaborarea cu Tazz by eMAG.

Hrant Jaghinyan, proprietar United Burgers

În prezent, United Burgers există doar în zona de livrare, iar o eventuală extindere există doar la nivel de plan.

”Am avut oferte de tipul family pack, în care erau incluși cinci burgeri, pe care îi puteai achiziționa de pe Tazz by eMAG cu mai puțin de 80 de lei. Aceasta în condițiile în care un burger de la noi e în jur de 35- 39 de lei (cel mai scump)”, a completat Gev.

United Burgers, alți burgeri într-o mare de burgeri

Burgerii sunt unul dintre felurile de mâncare preferate de români, însă chiar și așa Bucureștiul are o listă lungă de restaurante care pot găti astfel de preparat.

Ce au diferit cei de la United Burgers și de ce să îi alegem? În primul rând, aceștia au renunțat la bucata de carne foarte groasă, clasică burgerului. Așa cum este menționat mai sus, cei doi frați sunt pasionați de bucătăria din Statele Unite și ca atare, au implementat și în România principii similare. Burgerii sunt gătiți după conceptul smashburger, care presupune o bucată de carne mai subțire, care să poată fi mâncată ușor.

Au păstrat, totuși, o bucată de carne mai mare pentru burgerul Tovarășu` Escu, o caracteristică a poporului nostru, pentru că românilor le place să mânânce mai mult și uneori, mai gras.

”Eu am fost activist pentru dezarmare nucleară la ONU. Făcând lobby pentru Națiunile Unite, mi-a venit ideea de United Burgers, burgeri care să reprezinte un stat sau liderul unui stat. Ei bine, Tovarășu` Escu păstrează carnea groasă, fiind gătit în mai multă grăsime. Acesta este și burgerul nostru preferat, de altfel”, a spus Hrant.

Ideea de smashburger s-a potrivit foarte bine și cu ideea de livrare, deoarece cei doi frați aveau nevoie ca preparatele lor să ajungă la fel de aspectuoase și la clienți.

În plus, un alt factor de decizie în privința gustului burgerului este faptul că inclusiv bunicii din familia Jaghinyan, o femeie în vârstă de 72 de ani, care nu a gustat niciodată un burger (în afară de McChicken-ul de la McDonald`s, fără maioneză), i-au plăcut.

Unde ar putea fi United Burgers în următorii ani

Afacerea de familie, în care sunt implicați cei trei bărbați din casă (cei doi frați și tatăl lor), va rămâne pentru moment în același spațiu și sub aceeași formă de funcționare.

”Din punct de vedere al extinderii, avem idei diferite. Eu văd ceva mai curat, mai linear, cum ar fi o franciză, Gev, fratele meu, își dorește ceva cu mulți oameni, cu mai multă gălăgie. Însă nu vrem să ne extindem pentru moment, pentru că trebuie să ne stabilizăm la nivel de București. Suntem încă la început”, a explicat Hrant.

Însă, întrebat în ce oraș s-ar muta, dacă ar fi vorba despre o dezvoltare, Hrant precizează că acesta ar fi Clujul, deoarece e un oraș al tinerilor. Completându-l pe fratele său, Gev adaugă și că așteaptă ca plata în criptomonede să fie acceptată și legală.

Totuși, până la un viitor al afacerii la nivel național, cu plata în Bitcoin, Gev speră la o cifră de afaceri de 100.000 de euro pentru 2021.

Pe United Burgers îi găsiți pe Tazz by eMAG sau pe Șoseaua Colentina 306, unde vă puteți întâlni cu burgerii `Escu, Trump sau Obama, cu carne de la o măcelărie deținută de o familie de turci și cartofi de la METRO. Mai multe detalii puteți vedea și în videoul de mai jos:

Acesta este un articol parte a unui proiect marca wall-street.ro, realizat în parteneriat cu Tazz by eMAG, prin care ne propunem să evidențiem micile restaurante care au supraviețuit celor mai tulburi vremuri, reinterpretând aromele tradiționale. Descoperă mai multe bistrouri de la colț folosind aplicația Tazz by eMAG.

Sursa foto: Wall-Street.ro

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristina Marin
Cristina Marin s-a alăturat redacției la începutul anului 2020, cu puțin timp înainte de declanșarea pandemiei. Coincidență sau nu, cei peste trei ani petrecuți în cadrul rețelelor private de sănătate din România au ajutat-o să înțeleagă mai bine relația dintre pacient și sistemul de sănătate autohton despre care scrie în prezent la publicația Wall-street.ro. Cristina se află în permanentă legătură cu medicii din spitalele românești și...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri